Az UPPER EYE fantázianevű sofőr – vezető tájékoztató riasztó jelző rendszerünk egy régi hiányt pótol a piacon.
Gyakorlati megoldást kínál az olyan balesetek megelőzésére, amikor a magasságkorlátozás ellenére nekihajt a gépjármű, vagy hajó vezetője az útvonalon található felső híd szerkezetének vagy egyéb beépített résznek.
Számtalan olyan esetről hallani, amikor a kamion vagy rosszabb esetben a busz/hajó sofőrje nem veszi figyelembe a magasságkorlátozást.
Az esetek többségében mindig Hatalmas kár keletkezik a baleseteknél.
Sok súlyos baleset történik sajnos napjainkban is annak ellenére, hogy a legtöbb GPS-be bele van építve, előre bele van programozva a magasságkorlátozásra történő figyelmezetés, igaz sokan nem is használnak GPS alapú navigációt.
Rendszerünk kifejlesztésével és alkalmazásával el lehet kerülni az ilyen súlyos anyagi és emberi életeket veszélyeztető tragédiákat!
Rendszer működése:
Az UPPER EYE rendszere egy felső szem, ami jelzi a gépjármű előtt lévő tereptárgyakat, akadályokat. Figyelmezteti a sofőrt hang és fény jelzéssel, aki idejében le tudja lassítani és meg tudja állítani a járművet.
Figyeli a jármű sebességét és irányát, megfelelő távolság esetén figyelmeztet a veszélyre, szűrve a kanyarodáskor, másik jármű utolérésekor előforduló téves riasztási helyzeteket.
Napjainkban használatos és létező megoldások:
- Passzív és aktív figyelmeztető táblák
- Mechanikus megoldások: magasságkorlátozásra figyelmeztető rúd, lánc, amelynek figyelmen kívül hagyása katasztrófát okozhat
- Navigációs szoftverek: hátrányuk, ha nem kellően friss az adatbázis és nem jelzi a veszélyt.
Tájékoztató jelleggel megjegyezzük, hogy Európa szerte országonként több ezer magasság korlátózó jelzést tartanak számon. Országszerte több ezer! Csak néhány példa: Németország: 1500, Francia ország: 1694, Anglia: 3036, Svédország: 1160.
A nagy számok statisztikájából lehet látni fejlesztésünk gyakorlati szükségességét és igényét. Az előrejelzés lokálisan kiváltképp fontos és nélkülözhetetlen eszköz.
A mai rohanó világunkban a vezetés közben igen sok impulzus éri a sofőrt.
A balesetveszélyes helyzetek elkerülése technikai támogatással a fő célja a fejlesztésnek. Rendszerünk alkalmazásával jelentősen növelhető a közutak és Vizi közlekedés vagyoni és személy biztonsága.
Az UPPER EYE magasság figyelmeztető és jelző rendszer egy új eszközt ad a gépjármű piacnak. Elsősorban a tehergépjárművek, személyszállító járművek, buszok fogják megvásárolni fejlesztésünket. Másodsorban munkagépek, nehézgépjárművek tulajdonosai alkalmazhatják sikeresen a rendszert.
Az UPPER EYE SYSTEM rendszere nem csak a közutakon hasznos és életmentő, hanem telephelyeken működő billencs tehergépjárművek munkabiztonságának növelésére is. Nyitott állapotában lévő teherautók rengeteg kárt tudnak okozni.
A radar lényege, hogy folyamatosan pásztázza a gépjármű előtti részt, területet, amennyiben olyan tárgyat, építményt talál, amely akadályoztatja a gépjármű közlekedését, átjutását, riasztást ad a vezetőnek. Előre programozott paraméterekkel lehet kalibrálni: gépkocsi alap magassága, rakomány magassága, billencs magassága.
A magyar autóiparhoz kapcsolható a fejlesztés.
Import termék, amely jelentős bevételeket eredményez nemcsak a gyártónak a magyar gazdaságnak is.
Fejlesztés státusza:
Prototípus készen van! Sorozatgyártásra keresünk befektetőt.